sobota, 9 marca 2013

Książka : "Moje życie we Francji" J. Child


Moje życie we Francji - Julia Child
„Pełna humoru i werwy autobiografia pierwszej w Stanach Zjednoczonych profesjonalnej szefowej kuchni. sprawiła, że Amerykanie pokochali jedzenie i gotowanie. Swoje pięć minut w telewizji dostała po tym, jak na rozmowę o napisanej przez siebie książce kucharskiej przyniosła do studia jajka oraz wszystkie niezbędne narzędzia włącznie z przenośną kuchenką i przyrządziła na wizji omlet. Widzowie chcieli więcej!
Książka opowiada o początkach jej kulinarnej fascynacji, kiedy wraz z mężem zamieszkała we Francji. Nie znała wówczas ani słowa po francusku i nie miała pojęcia o gotowaniu”.

Muszę przyznać, że od dawna kusiło mnie, aby kupić tą książkę, ale z różnych przyczyn przez długi czas nie udało mi się jej dostać. Gdy tylko zobaczyłam, że jest w mojej bibliotece z niecierpliwością czekałam, aż będzie dostępna. No i stało się. Wypożyczyłam ją i zabrałam się za czytanie. Nie jestem fanką czytania biografii, ale ta książka ma coś w sobie, że nawet jak ktoś momentami się nudzi, chce ją przeczytać do końca. Autorka zaprasza nas bezpośrednio do swojego życia, domu, kuchni. Cudownie opisuje Francję, jej obyczaje i cudowne smaki. Na pewno daje nam otuchy podczas nauki gotowania i motywuje nas do dążenia do obranego celu. Julia Child była wspaniałą osobą, mającą wielką pasję, potrafiącą świetnie odnajdywać się w nowym otoczeniu, które dla wielu z nas byłoby nie do oswojenia. Podziwiam ją, że w tak szybkim czasie nauczyła się francuskiego, gotowania, a do tego napisała wspaniałą książkę, dzięki której, mam nadzieje, nauczę się gotować. Zaraża ona chęcią do życia, gotowania, a także jedzenia. Jeśli ktoś lubi Francję i gotowanie na pewno ta książka sprawi mu wiele przyjemnych doznańJ Polecam…

Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz