sobota, 23 marca 2013

Jajko sadzone




Jak zrobić idealne jajko sadzone??

Składniki:

ü  Jajko
ü  Sól
ü  Łyżka masła

Jak zrobić?

Rozgrzewamy na patelni łyżkę masła. Patelnia musi być dobrze rozgrzana, aby jajko sadzone nam wyszło. Następnie stopniowo wylewamy jajko na patelnie. Na początku białko, a gdy się lekko zetnie żółtko. Czekamy aż ładnie białko się zetnie, a żółtko nadal pozostanie płynne. Smacznego!

Cenne rady:

ü  Jajko wbijamy na bardzo rozgrzany tłuszcz;
ü  Wlewamy jajko stopniowo na patelnie zaczynając od białka a kończąc na żółtku;
ü  Najlepiej smakuje i wygląda, jeśli usmażymy jajko na maśle;
ü  Jeśli chcesz, aby jajko było lśniące posól je dopiero na talerzu, a nie w trakcie smażenia.

______________________moja historia z jajkiem sadzonym___________________________________

Długo walczyłam z jajkiem sadzonym, żeby wyszło mi perfekcyjnie. Metodą prób i błędów wreszcie mogę powiedzieć, że mi się udało. Za pierwszym razem smażyłam na lekko rozgrzanej patelni, no i wyszła mi jajecznica zamiast jajka sadzonego, bo oczywiście byłam za mało cierpliwa i za szybko chciałam odwrócić jajko. Kolejna próba też okazała się fiaskiem mimo, iż zastosowałam bardziej kreatywne rozwiązanie. Moje niepowodzenie może być skutkiem tego, że niezbyt przepadam za żółtkiem w stanie ciekłym. Mianowicie pomysł z papryką wydawał mi się idealny, nie tylko pod względem kształtu, ale także wyglądu. Mini forma z papryki wydawała się strzałem w  dziesiątkę. Byłoby dobrze, gdybym nie chciała mieć żółtka „na twardo” i próbowałam odwrócić papryczkę razem z jajkiem. No cóż… Zdarza się.. Jednak nie poddałam się. Liczyłam, że trzecia próba okaże się sukcesem. Byłam cierpliwa i zmotywowana do osiągnięcia zamierzonego celu i wiecie co? Udało się. Jak to mówią: do trzech raz sztuka. Idealne jajko sadzone, dzięki poradom mamyJ przede wszystkim sugerowała, że powinnam dłużej odczekać, aż patelnia i tłuszcz się mocno rozgrzeją. Następnie nie powinnam wylewać całego jajka ze skorupki tylko stopniowo białko i następnie na koniec żółtko. Mimo, że dla większości to banalne, ja miałam z tym problem, by jajko sadzone wizualnie wyglądało perfekcyjnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz