niedziela, 14 kwietnia 2013

Książka : "Kuchnia Franceski" P. Pezzelli


Kuchnia Franceski to przepyszna historia o dzieleniu się miłością, życiem, radą i – nade wszystko – jedzeniem, autorstwa człowieka,  który rozkochał Amerykanów w słonecznej Italii. Francesca, samotna matka dorosłych już dzieci, postanawia podjąć pracę gosposi. Nie chce żyć samotnie, a swoją pasją, czyli gotowaniem pragnie się z kimś podzielić. Jej pracodawczyni, Loretta, początkowo nie jest zachwycona surową, starszą panią. Powoli jednak, przysmaki gotowane przez Franceskę, jej mądrość i życzliwość sprawiają, że dom Loretty staje się prawdziwym domem, gdzie znajdzie się miejsce na przyjaźń, życzliwość, a może nawet na miłość…?
Kuchnia Franceski - Peter Pezzelli

Mając przed sobą tą książkę myślałam, że to będzie bardzo porywająca historia o słonecznej Italii. Niestety trochę się rozczarowałam początkiem, który ciągnął się i ciągnął bez większej akcji. Nie będę Was oszukiwać początek tak mnie męczył, że szybko zasypiałam i moje czytanie odwlekało się w nieskończoność. Pewnego dnia zdegustowana, że nie mogę się zmotywować do czytania powiedziałam: „Koniec! Najwyższy czas, żeby ją skończyć”. Nie powiem od połowy akcja przyśpiesza, poznajemy bliżej bohaterów książki i wciąga nas coraz bardziej. Dla mnie końcówka była zdecydowanie najlepsza, wreszcie coś się działo i do tego Pezzelli potrafił zaciekawić zwrotami akcji. Przede wszystkim podoba mi się postać Fraceski niezwykle ciepłej i dobrej osoby, która do tego wspaniale gotuje. Chętnie wypróbuje jej przepisy, które autor zamieścił na końcu i okładkach. Doskonale pasuje na przed wiosenną pogodę. Dla nas wszystkich lubiących powieści z gotowaniem w tle na pewno ta książka przypadnie do gustuJ

Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz